SOSW w Ciechanowie

ÔÇ×Dziecko jest cudzoziemcem, nie rozumie j─Özyka, nie zna kierunku ulic, nie zna praw i zwyczaj├│w. [ÔÇŽ] Potrzebny przewodnik, kt├│ry grzecznie odpowie na pytanie.ÔÇŁ(J. Korczak)

Super User
Odsłony: 36

ÔÇ×Kiedy ┼Ťmieje si─Ö dziecko, ┼Ťmieje si─Ö ca┼éy ┼Ťwiat"
Janusz Korczak

Nasze przedszkole istnieje od 2006 roku.┬á Zapewniamy wszechstronny rozw├│j dzieci z r├│┼╝nymi niepe┼énosprawno┼Ťciami┬á intelektualnymi, ruchowymi, autyzmem i niepe┼éno┼Ťprawno┼Ťciami sprz─Ö┼╝onymi. Wychowaniem przedszkolnym mog─ů by─ç obj─Öte dzieci od 3 do 6 lat, z mo┼╝liwo┼Ťci─ů przed┼éu┼╝enia pobytu dziecka do 8 roku ┼╝ycia. Pracujemy zgodnie z Podstaw─ů Programow─ů Wychowania Przedszkolnego dostosowan─ů do mo┼╝liwo┼Ťci naszych dzieci .Obecnie w naszym przedszkolu funkcjonuj─ů cztery grupy przedszkolne: psotne ÔÇ×KrasnaleÔÇŁ, skacz─ůce ÔÇ×┼╗abkiÔÇŁ, weso┼ée ÔÇ×MisieÔÇŁ i powa┼╝na ÔÇ×Zer├│weczkaÔÇŁ. Jeste┼Ťmy po to, aby stworzy─ç warunki wychowawcze, edukacyjne oraz rehabilitacyjne , zapewniaj─ůce wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencja┼éem i mo┼╝liwo┼Ťciami rozwojowymi. Wyr├│wnujemy i kompensujemy braki i op├│┼║nienia w rozwoju poprzez┬á sprz─Ö┼╝enie edukacji w wieloprofilowym usprawnianiem dostosowanym do indywidualnych potrzeb dziecka. Bardzo si─Ö staramy by czas sp─Ödzony w przedszkolu by┼é pe┼éen serdeczno┼Ťci i ciekawych wra┼╝e┼ä, aby dzieci czu┼éy si─Ö u nas jak w domu. W naszym przedszkolu k┼éadziemy nacisk nie tylko na edukacj─Ö ale w r├│wnym stopniu na wieloprofilowe usprawnianie poprzez udzia┼é dzieci w zaj─Öciach logopedycznych, integracji sensorycznej, rehabilitacji, rewalidacji indywidualnej, zaj─Öciach w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W pracy z dzie─çmi korzystamy z element├│w r├│┼╝nych metod: Program Aktywno┼Ťci i Komunikacji Knill├│w, Metoda Ruchu Rozwijaj─ůcego Weroniki Sherborne, Metoda Snoezelen- Sala do┼Ťwiadczania ┼Ťwiata, Stymulacja Polisensoryczna, Metoda Dobrego Startu, Pedagogika Zabawy, Metoda Krakowska, Metoda F.Affolter, Zabawy Paluszkowe .Zaj─Öcia przedszkolne odbywaj─ů si─Ö w ma┼éych zespo┼éach co pozwala na zaspokojenie indywidualnych potrzeb naszych maluch├│w.┬á Uczymy nasze dzieci wra┼╝liwo┼Ťci na potrzeby innych. Skutecznie przygotowujemy je do podj─Öcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych w r├│┼╝nych typach szk├│┼é (szkolnictwo masowe, specjalne, integracyjne). Du┼╝ym atutem naszego przedszkola jest nowoczesna baza lokalowa, bezpieczny dost─Öp do budynku z windami zewn─Ötrznymi i wewn─Ötrznymi. Ka┼╝da grupa przedszkolna zajmuje segment sk┼éadaj─ůcy si─Ö z dw├│ch sal oraz ┼éazienki. Sale przedszkolne wyposa┼╝one s─ů w nowoczesne meble, zabawki i pomoce edukacyjne na miar─Ö potrzeb psychofizycznych dzieci. Zatrudniamy wykwalifikowan─ů kadr─Ö pedagogiczn─ů, kompetentn─ů, zaanga┼╝owan─ů, ┼╝yczliw─ů i odpowiedzialn─ů, kt├│ra opr├│cz pracy z dzieckiem wspiera rodzic├│w w ich dzia┼éaniach.┬á Pragniemy aby rodzice stali si─Ö partnerami w ┼╝yciu przedszkola. Dzia┼éania edukacyjno- wychowawcze, kt├│re prowadzimy w przedszkolu w po┼é─ůczeniu z bardzo du┼╝─ů ilo┼Ťci─ů┬á specjalistycznych terapii, rehabilitacji, sprawiaj─ů┬á ┼╝e jeste┼Ťmy jedyn─ů tego rodzaju plac├│wk─ů tak dobrze opiekuj─ůc─ů si─Ö dzie─çmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Wychowankowie przyjmowani s─ů do grup przedszkolnych na podstawie orzecze┼ä o potrzebie kszta┼écenia specjalnego, kt├│re wydawane s─ů przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne.

Zaj─Öcia dla przedszkolak├│w organizowane s─ů codziennie od poniedzia┼éku do pi─ůtku w godzinach 9.00-14.00.

Ka┼╝dy przedszkolak posiada Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dostosowany do jego mo┼╝liwo┼Ťci, wieku rozwojowego, preferencji opracowany na podstawie diagnozy dokonanej przez nauczycieli i specjalist├│w zatrudnionych w plac├│wce.