SOSW w Ciechanowie

ÔÇ×Dziecko jest cudzoziemcem, nie rozumie j─Özyka, nie zna kierunku ulic, nie zna praw i zwyczaj├│w. [ÔÇŽ] Potrzebny przewodnik, kt├│ry grzecznie odpowie na pytanie.ÔÇŁ(J. Korczak)

Super User
Odsłony: 29

W Szkole podstawowej ucz─ů si─Ö dzieci z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej oraz z autyzmem i niepe┼énosprawno┼Ťciami sprz─Ö┼╝onymi , posiadaj─ůcy orzeczenie o potrzebie kszta┼écenia specjalnego.

Uczniowie korzystaj─ů z bardzo dobrze wyposa┼╝onych pracowni lekcyjnych oraz biblioteki szkolnej.

Obj─Öci s─ů zaj─Öciami usprawniaj─ůcymi z zakresu: usprawniania mowy, gimnastyki korekcyjnej, zaj─Ö─ç wyr├│wnawczych.

Maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç korzystania z terapii: metod─ů SI, a tak┼╝e Biofeedback.

Uczniowie mog─ů korzysta─ç z obiad├│w przygotowywanych w naszej sto┼é├│wce, a po lekcjach przebywa─ç w internacie, lub ┼Ťwietlicy.

Wykwalifikowana kadra specjalist├│w zapewnia wszechstronny rozw├│j dziecka, kt├│ry dostali swoje umiej─Ötno┼Ťci poprzez zabaw─Ö i inne formy aktywno┼Ťci. Nauczyciele pracuj─ů r├│┼╝nymi metodami, tak aby zaj─Öcia by┼éy atrakcyjne i interesuj─ůce tj.

programy Aktywno┼Ťci i Komunikacji Knill├│w,

metoda Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne,

w Sali Do┼Ťwiadczania ┼Üwiata,

stymulacja polisensoryczna,

metoda Dobrego Startu,

pedagogika zabawy,

metoda Krakowska,



W Szkole Przysposabiaj─ůcej do Pracy uczy si─Ö m┼éodzie┼╝ maj─ůca orzeczenie o niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Uczniowie korzystaj─ů z bardzo dobrze wyposa┼╝onych pracowni lekcyjnych, pracowni gospodarstwa domowego oraz biblioteki szkolnej.

Obj─Öci s─ů zaj─Öciami usprawniaj─ůcymi z zakresu: terapii mowy, gimnastyki korekcyjnej, zaj─Ö─ç wyr├│wnawczych.

Maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç korzystania z terapii metod─ů Biofeedback.

Uczniowie mog─ů korzysta─ç z obiad├│w przygotowywanych w naszej sto┼é├│wce, a po lekcjach przebywa─ç w internacie lub w ┼Ťwietlicy .

Uczniowie wyje┼╝d┼╝aj─ů na ca┼éodzienne wycieczki.


Dzieci i m┼éodzie┼╝ z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů w stopniu g┼é─Öbokim ucz─ů si─Ö w zespo┼éach rewalidacyjno-wychowawczych.


Praca z dzieckiem niepe┼énosprawnym┬á w stopniu g┼é─Öbokim jest niezwykle trudna ze wzgl─Ödu na znacznie utrudnion─ů komunikacj─Ö. Dlatego bardzo wa┼╝na jest znajomo┼Ť─ç potrzeb dzieci o g┼é─Öbokiej niepe┼énosprawno┼Ťci oraz sposob├│w ich zaspakajania. Program edukacji bardzo cz─Östo bywa nazywany programem wspomagania rozwoju. Terapeuta wspiera i jednocze┼Ťnie towarzyszy rozwojowi. Realizacja potrzeb poznawczych stanowi integraln─ů ca┼éo┼Ť─ç w procesie rewalidacyjno-wychowawczym. Potrzeby te realizujemy poprzez szeroko rozumian─ů stymulacj─Ö wielozmys┼éow─ů.

Efektem prawid┼éowo zaspakajanych potrzeb poznawczych mo┼╝e by─ç zdobycie orientacji we w┼éasnej osobie i orientacji w otaczaj─ůcym je ┼Ťwiecie.

Musimy pom├│c dziecku zdoby─ç takie umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re pozwol─ů mu na czerpanie jak najwi─Ökszego zadowolenia z ┼╝ycia oraz umo┼╝liwi─ů jak najwi─Öksz─ů niezale┼╝no┼Ť─ç.